Η κατάσταση επιδεινώνεται για τα πρατήρια
Πολλές οι προσφορές και οι εκπτώσεις στην χονδρική από τις συνεργαζόμενες εταιρείες αυτή την περίοδο. Μας βάζουν σε υποψίες, γιατί σκεπτόμαστε ότι θέλουν να πιάσουν όγκους πωλήσεων ή υπάρχει ήδη μεγάλο κέρδος και θέλουν να αδειάσουν τις αποθήκες τους έστω και φθηνότερα.
Βέβαια οι μεγαλύτερες προσφορές μέσω των πρατηρίων ποτών είναι κατευθυνόμενες προς τον κλάδο horeca και όπως πάντα όχι και προς την λιανική μας, δηλαδή τις κάβες οι οποίες απολαμβάνουν μικρότερες εκπτώσεις. Για την συγκεκριμένη εμπορική πολιτική οι απόψεις διίστανται μεταξύ των συναδέλφων.
Υπάρχει αφενός η άποψη ότι αυξάνουμε τον τζίρο μας και αυτό είναι καλό για την τρέχουσα ρευστότητα της επιχείρησης, χωρίς όμως να μπορούμε να κερδίσουμε νέους πελάτες, αφού όλοι οι υπόλοιποι συνάδελφοι έχουν τις ίδιες εκπτώσεις. Αφετέρου ο σκεπτικιστής πρατηριούχος αντιλαμβάνεται ότι ο horeca πελάτης τoυ θα στοκάρει μεν σε φτηνότερες τιμές, θα χαθεί όμως η επόμενη πώληση για τον πρατηριούχο αφού ο πελάτης θα έχει προαγοράσει.
Έτσι κερδισμένες θα είναι μόνο οι εταιρείες. Συνεχίζει επίσης να παραμένει το καθεστώς των μεγαλύτερων εκπτώσεων στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ από ότι τα πρατήρια, με αποτέλεσμα -τα πρατήρια που ενώ δεν θα μπορέσουν να κλείσουν για διακοπές, αφού έστω και 10 πελάτες τους θα μείνουν ανοιχτοί όλο το καλοκαίρι, να έχουν μικρότερες εκπτώσεις από τα σούπερ μάρκετ.
Το κέρδος των πρατηρίων συνεχώς συμπιέζεται σε σημείο που δεν θα μπορούν να επιβιώσουν, ενώ η ποιότητα ζωής τους συνεχώς υποβαθμίζεται, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν για αυτούς Κυριακές, αργίες και πόσο μάλλον άδειες. Μήπως οι συνεργαζόμενες εταιρείες πρέπει να ξαναδούν την εμπορική πολιτική προς το μικρομεσαίο χονδρεμπόριο το οποίο τους είναι απαραίτητο;