Τα μέλη της ηγεσίας της ΕΔΕΟΠ Αθηνών θα επιδιώξουν να πραγματοποιηθούν συναντήσεις με τα στελέχη των εταιρειών,απο τον Σεπτέμβριο όπου θα θέσουν για μια φορά ακόμη τα προβλήματα των πρατηριούχων με στόχο την ομαλοποίηση της αγοράς . Οι προβλέψεις μας για το χειμερινή περίοδο επαλήθευθηκαν, δηλαδή είχαμε μια μέτρια εικόνα. Το Δ.Σ. της ΕΔΕΟΠ Αθηνών επισημαίνει για μια ακόμη φορά ό,τι οι φόροι έχουν τετραπλασιαστεί και οι καταναλώσεις μειώνονται . Σήμερα εκτιμούμε ότι οι συνολικές πωλήσεις μειώθηκαν. Ο κλάδος δεν μπορεί να αντέξει. Πολλά καταστήματα κλείνουν. Η μείωση των φόρων είναι η μόνη διέξοδος. Ο ανταγωνισμός εντείνεται και γίνεται εξοντωτικός για τις μικρές επιχειρήσεις. Eπίσης το ότι οι μικρές επιχειρήσεις φορολογούνται διαφορετικά από τις μεγάλες έχει σαν αποτέλεσμα, να μη μπορούν να αντέξουν. Το 32% του όγκου πωλήσεων απώλεσε άλλωστε από το 2009 η εγχώρια αγορά μη αλκοολούχων ποτών, δεχόμενη πλήγμα από την οικονομική κρίση, αλλά και από τις αυξήσεις του ΦΠΑ, τόσο στη λιανική πώληση όσο και στην εστίαση(*). Το οποίο βέβαια δεν αναπληρώθηκε ποτέ 15 χρόνια μετά. Τα στοιχεία που αναφέρουμε βασίζονται σε μελέτη που εκπόνησε το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) για λογαριασμό του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Αναψυκτικών (ΣΕΒΑ). Επισημαίνουμε ότι η συνολική επίδραση από την παραγωγή και διανομή μη αλκοολούχων ποτών εκτιμάται σε 2,24 δισ. ευρώ, ποσό που ισοδυναμεί με το 1,3% του ΑΕΠ της Ελλάδας . Από αυτά, τα 958 εκατ. ευρώ (ή 43%) οφείλονται στον κλάδο Horeca (ξενοδοχεία, εστίαση, τροφοδοσία), τα 910 εκατ. ευρώ (ή 41%) στον κλάδο παραγωγής μη αλκοολούχων ποτών και τα υπόλοιπα 375 εκατ. ευρώ (16%) στο χονδρικό και λιανικό εμπόριο μη αλκοολούχων ποτών.